onsdag 12. februar 2014

2014 planer

I år skal det virkelig jobbes med hagen! 

Første sesongen på et par år der eg kan følge hagen min heile sesongen og det skal bli godt. 

Utarbeiding av diverse tema områder under planlegging:

Det blir kjøkkenhage på ein ny plass, kanskje med gjerde rundt.
Bilde fra nettet




Skogshage/Woodland/Skoglid - you get the idea
Et eventyrområde for store og små, her blir det kun hardføre busker og bregner, gapahuk, bålplass, etterkvart kanskje en liten bekk og dam. Ta fram berget. 

Vi har et stort tre med ein åpning nede og der trur vi kanskje at nokon bur inni - ivertfall har eg tenkt å jobbe videre med den, et lite "fairygarden" område til 2-åringen.

Ikkje minst vil denne aksepten av at en del av hagen berre vil være vill innebære mykje mindre jobb og frustrasjon - det blir aldri nokon "Secret Garden" desverre men "Woodland" skal vi få til!

Bilde fra etsy
Bilde fra nettet

Japansk Hage
langsiktig prosjekt til haugen, liten portal øverst, grus, kanskje et lite steinhus og mykje vintergrønne busker og japansk lønn

Bilde fra nettet

Så har eg mitt skrinne murbed, det er ikkje så inspirerande, men der må eg ivertfall holde meg til ting som takler den type behandling (dårlig jord og vind + masse hanefot) Der er det meir å fylle på med bark og holde ugraset vekke.

Har laga et mini rose og peon bed ved terassen vår, det store som eg drømmer om nede i hagen får komme etterkvert. Fokuset no blir vel helst dokkehus og huske til jentungen.

bilde fra nettet

fra nettet
Som de skjønner er eg god på planlegging! Så får vi sjå korleis det blir med gjennomføringen etterkvert;)

1 kommentar:

  1. Planene høres i hvertfall veldig spennende ut, og bildene som illustrerer dem skikkelig inspirerende. Det skal bli morsomt å se bilder fra hagen etterhvert som det tar form. Jeg ønsker meg også et woodland. Jeg har plass og planer, men det er endel andre ting som står foran i køen. Hadde jeg enda vunnet i lotto så kunne jeg blitt fulltidsgartner i egen hage... det hadde vært noe det ;)

    SvarSlett