onsdag 3. februar 2016

2016 Hageplaner

Disse tinga skal eg prøve til våren!



Blondekrage til pallekarmen?! Verdt et forsøk :)

Eg har tidligere festa muse-stopp-kant som man har under kledningen til huset, men hadde dessverre ikkje nok så vart begrensa nytte - men ideen trur eg fungerer også. 

Har lyst å få til en bra avling i år, her er kva eg tenker foreløpig:

Nye ting i urtebedet:
Stevia 
Kamomill
Rød rudbeckia

Grønnsaksbedet: 
Løk
Reddik
vitkål early
Grønnkål lav/middels
Asparges
Ramsløk

Har også lyst å få til noen bønner:
Quinoa
Kikerter
Bondebønner

Ellers, lage ny åker kanskje med:
Poteter
Gulrøtter 

Med kastanjegjerde rundt.. !
Litt inspirert av dette hageprogrammet altså ;) finner link til dette innslaget også om en følger linken over. 

2 kommentarer:

  1. Oj, der var mange gode tips for å bekjempe brunsneglen! Første året jeg bodde her fant jeg en enslig, men i fjor var her flere hundre av den forhatte og ekle sneglen! Jeg klipte og klipte, men syns ikke der var noen ende på elendigheten! Jammen skal jeg prøve flere av tipsene, kanskje alle :) Ønsker oss lykke til med kampen begge to :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja vi har masse snegler så det er ikkje lett å dyrke grønnsaker! Det beste er egentlig salat i potter på terrassen har eg funne ut ;)

      Slett