lørdag 18. april 2009

Nydelig vær!

Har hatt ein kjempefin dag i hagen i dag!

Her kjem litt bilder

Det spirer! Sådde sist veke så er overraska over kor kjapt det gjekk. Kanskje litt dumt å så salat allerede.. Men det går vel greit, får ha den inne til det blir varmt nok ute. Cosmos'en har komt med et par spirer og.

Pinselilje

Rabarbra'en er blitt stor allerede, blir nok jordbær&rabarbrasyltetøy i år også.. :)

Lungeurt, denne voks inne med muren og eg trudde at det var flekker fra murmalingen til eg fikk vite at den faktisk skulle være slik! :)

Usikker på ka denne heiter, fikk den fra min mor

Kaprifol - kjøpte den i fjor på Plantasjen, skulle visst være vintergrønn, men kommer med knopper nå. Den skal slingre seg over buen min sammen med humle - må ha nokke som vokser fort :) Kanskje planter eg ein klematis også seinare.

Før dagens økt
- den 'fine' grønne plastikken skulle vekk!
Etter
- no skal eg bare kjøpe fine kantsteiner og etterkvert plante sommerblomstra her, det blir Cosmos som i fjor - det var veldig fint og frodig. Det er et par små buxbomer og laurbærhegger her, men dei treng nokken år på seg.

Hagemøblane er komt på plass!
Stor terasse med ulike sittegrupper ;)
Trenger diverse puter til disse - kanskje det blir ein tur på Ikea neste helg.. :)


Gamle møbler som vi fikk fra mine foreldre, funker fint ut! Skal lakkes litt i år

Så her satt eg altså og koste meg i heile dag - innimellom gravinga då. Fikk luka litt ugras og - skvalderkålen er jo ikkje akkurat sein av seg.. I urtebedet som er med terassen har både oreganoen, rosmarinen og salvien overlevd - kjekt:) Trenger berre ein basilikum så har eg det eg treng. Forresten så har eg jo frø til koriander som eg må så også. Den skal også inni der.
Bak urtene skal eg ha litt forskjellige salater, ruccula, bladreddik og isberg. Då er det kjapt og greit når ein skal grille. Til dessert blir det jordbær som er i ei krukke ved siden av! Har planane klare ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar